Overzicht van veel gestelde vragen

  • Bij wie en hoe snel meld ik mijn autoschade ?

    Bij autoschade dient u dit altijd zo spoedig mogelijk binnen 1 dag te melden bij uw verzekeraar, tussenpersoon of leasemaatschappij.
    Heeft u schade gereden in het weekend, dan hoeft u deze niet binnen de 24 uur te melden en kan u dit ook nog op maandag.
    Voor melding van de autoschade is het van belang dat u het Europees schadeformulier heeft ingevuld en dat dit ondertekend is door de betrokken partijen.

  • Wanneer mijn auto door een ongeval niet meer rijdbaar is, wie helpt mij dan?

    Wanneer de auto, als gevolg van een ongeval, niet meer kan rijden dan regelt veelal de politie dat de auto wordt opgehaald door een depannagedienst. Je kan ook beroep doen op de pechservice van je lease-contract als dat voorzien is.

  • Hoe moet ik mijn schade verhalen, als ik BA verzekerd ben?

    Als er een eigen risico op je verzekering van toepassing is, moet je deze na herstel van je auto voldoen bij de vestiging. Je kunt het bedrag bij een vestiging van Garage Carrosserie 2000  contant of via overschrijving betalen. Bij een eventueel verhaalbare schade kun je op een later tijdstip dit bedrag terugkrijgen van je verzekeraar of tussenpersoon. Voor lease-wagens is deze regel niet van toepassing.

  • Moet ik het vrijstellingbedrag voorschieten?

    Als er een eigen risico op je verzekering van toepassing is, moet je deze na herstel van je auto voldoen bij de vestiging. Je kunt het bedrag bij een vestiging van Garage Carrosserie 2000 contant of via overschrijving betalen. Bij een eventueel verhaalbare schade kun je op een later tijdstip dit bedrag terugkrijgen van je verzekeraar of tussenpersoon. Voor lease-wagens is deze regel niet van toepassing.

  • Wat doet het Waarborgfonds?

    Het Waarborgfonds keert geld uit aan gedupeerden, die het slachtoffer geworden zijn van een schade veroorzaakt door een onbekend gebleven motorvoertuig. Denk hierbij bijvoorbeeld aan parkeerschades. Je dient altijd aangifte te doen bij de politie. Indien een geparkeerde auto beschadigd is en de dader is niet bekend, dan kun je dus gebruik maken van het Waarborgfonds. Het is wel belangrijk dat je 2 getuigen hebt of stille getuigen (bijv. gebroken glas).

  • Heb ik recht op vervangend vervoer?

    Als je de autoschade bij Garage Carrosserie 2000 laat repareren, heb je in principe recht op vervangend vervoer. Bij leasing wagens in dit afhankelijk van je contract.

  • Mijn schade is niet verhaalbaar, kan ik toch vervangend vervoer krijgen?

    Ja, wanneer u de autoschade conform het bestek laat repareren bij een van de Garage Carrosserie 2000 vestigingen.
    Voor lease-contracten is dit afhankelijk van het type contract.

  • Wat is uitdeuken zonder spuiten?

    Uitdeuken zonder spuiten is een moderne kostenbesparende reparatiemethode. Deuken kunnen uit de auto worden gehaald zonder dat dit deel opnieuw gespoten dient te worden. Deze reparatie is financieel voordeliger en beter voor het milieu.

  • Wanneer kan uitdeuken zonder spuiten worden toegepast?

    Bijna alle deuken die niet groter zijn dan een euro, kunnen middels deze methode onzichtbaar uitgedrukt worden. Het betreft deuken veroorzaakt door winkelwagentjes, openslaan van portieren, parkeerdeukjes, maar ook deuken veroorzaakt door hagelstenen. Informeer eens bij een van onze vestigingen over deze reparatiemethode.

  • Wat houdt economisch total loss in?

    Economisch of financieel total loss betekent dat de herstelkosten en wrakwaarde bij elkaar opgeteld hoger zijn dan de dagwaarde van de auto. Kortom, het is financieel niet meer de moeite waard om de auto te laten repareren. Je krijgt van de verzekering de dagwaarde uitgekeerd. De dagwaarde is het gemiddelde tussen de in- en verkoopprijs, vastgesteld door de verzekeringsexpert in samenspraak met de verzekerde. De wrakwaarde is de waarde van auto in de niet herstelde toestand.

  • Wat houdt techisch total loss in?

    Technisch total loss houdt in dat het technisch niet meer verantwoord is om de auto te herstellen. Kortom, je auto is niet meer geschikt te maken voor een verantwoorde verkeersdeelname.

  • Kan ik een telefonische afspraak maken voor reparatie van mijn auto?

    Ja, dat kan bij een vestiging naar jouw keuze. Als de schade groter is, stellen wij het op prijs om de wagen eerst te laten bekijken op een vestiging zodat de eventuele onderdelen op voorhand besteld kunnen worden.
    Bij Garage Carrosserie 2000 kun je niet gelijk een afspraak maken voor het herstellen van de autoschade. Eerst vindt er namelijk een intake plaats. Voor de intake hoef je geen afspraak te maken, maar kun je op iedere werkdag terecht tussen 7:30 en 18:00 uur. Tijdens de intake wordt de schade beoordeeld en een schatting gemaakt van de kosten. In overleg wordt vervolgens een afspraak gemaakt voor de reparatie van je auto. Op deze manier kan Garage Carrosserie 2000 ervoor zorgen dat alle onderdelen in de tussentijd worden besteld, zodat de auto op de geplande afleveringsdatum gereed staat.

  • Wat neem je mee bij een intake, dus de beoordeling van de autoschade?

    Voor de intake dien je de volgende zaken mee te nemen: inschrijvingsbewijs, de groene kaart en je rijbewijs. Het is essentieel dat je deze zaken meeneemt, anders kan de auto niet hersteld worden.

  • Kan ik mijn auto vrijblijvend langsbrengen om de autoschade te laten beoordelen?

    Ja, je kunt elke werkdag zonder afspraak bij een van de Garage Carrosserie 2000 -vestigingen langskomen om de schade te laten beoordelen. Je krijgt dan een vrijblijvende indicatie van de schade en vervolgens kun je beslissen of je de schade wilt laten maken. Let op, wil je schade laten maken dan heb je wel je rijbewijs, inschrijvingsbewijs en je groene kaart nodig.

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Stuur ons dan gerust een bericht!